Nauka pływania – poznaj skuteczną metodę!

W życiu możesz osiągnąć te same cele dochodząc do nich różnymi ścieżkami… Trochę zagmatwane? Możesz nauczyć się pływać, lecz tylko od ciebie zależy czy twoje treningi będą lekkie, łatwe i przyjemne, czy może okażą się być drogą przez mękę. Podam Ci dzisiaj metodę na  przyjemne a co ważniejsze skuteczne rozwijanie umiejętności pływackich!

kliknij w czytaj dalej  i jedziemy!

Metod nauczania pływania mamy kilka. Najważniejsze z nich to metoda syntetyczna oraz analityczna. Metoda syntetyczna (kompleksowa) to metoda wybierana głównie przez mało doświadczonych, początkujących kursantów, którzy chcą osiągnąć efekt bardzo szybko. Metoda syntetyczna to odtwarzanie ruchu w pełnej jego formie tj. spojrzysz na to jak pływa na youtubie Michael Phelps i próbujesz w wodzie odtworzyć jego ruchy kropka w kropkę. Metoda ta w procesie nauczania danego stylu może być stosowana wyłącznie w przypadku kursanta bardzo zdolnego, posiadającego nieziemską wręcz pamięć ruchową  oraz wiadro talentu. Takie osoby zdarzają się bardzo rzadko. W naszej ponad 10 letniej karierze instruktorskiej było ich dosłownie kilka. Metoda kompleksowa u przeciętnego człowieka prowadzi jedynie do frustracji i zniechęcenia.

My zajmijmy się jednak metodą analityczną. Metoda ta polega na rozłożeniu sobie danego ruch na części. Po opanowaniu poszczególnych „części” – etapów, ruch składany jest w całość.  Wyjaśnię Ci to na przykładzie kraula tj. stylu dowolnego. Kursanci uczą się najpierw , podwodnej fazy ruchu rąk,  którą i tak rozbijamy np. na 3 części. Po ich opanowaniu, podwodną fazę ruchu składamy w jedną całość.  Zawsze porównuję naukę pływania do jazdy samochodem! Metoda syntetyczna to tak, jak by rozpoczynać naukę jazdy od jazdy po autostradzie z ogromną prędkością! A przecież ty nie wiesz nawet gdzie jest sprzęgło, nie mówiąc już o zmianie biegów…

Jak więc skutecznie doskonalić swoją technikę pływacką?

  1. Przede wszystkim daj sobie czas i zrozum, że nauka pływania to proces długotrwały i mówiąc kolokwialnie, głową muru nie przebijesz
  2. Ćwicz metodą analityczną tj. rozbijaj sobie ruch na poszczególne etapy i ćwicz je tak długo aż wejdą ci w krew
  3. Nie pływaj pełnym stylem jeśli nie opanowałeś poszczególnych jego etapów. Tak możesz jedynie utrwalić błędy.
  4. Wykonuj ćwiczenia oddechowe! Nawet jeśli potrafisz już nabierać powietrze nad wodą a wypuszczać pod jej powierzchnią – „dmuchanie do wody” pozwala wyregulować oddech i uspokoić organizm.
  5. Ćwicz z deską! To pozwoli ci wyselekcjonować i trenować wybrany przez Ciebie fragment ruchu. 
  6. Ćwicz regularnie! Jeden opuszczony trening jest w stanie sprawić, że organizm może „zapomnieć” ruch, który ćwiczyłeś dwa tygodnie temu i będziesz musiał cofnąć się w treningu.
  7. Pamiętaj, że każdy człowiek, może rozwinąć swoje umiejętności do takiego stopnia do jakiego tylko chce!  Ty też możesz!
  8. Czytaj mojego bloga i zadawaj pytania! Każdy z nas jest inny i każdy potrzebuje innych ćwiczeń. Pisz, pytaj a na pewno Ci pomogę!

Pozdrawiam i zapraszam w następny piątek!

www.oPLYWANIUblog.pl

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *